fredagen den 19:e augusti 2011

Novellsommar och hejdå!


Semestern är slut och innan jag åkte till jobbet drog jag ett finger genom dammet på en av boktravarna som legat hemma i sommar och kunde konstatera att min läsarambition var för hög även i år.

Tänker dock tillbaks på den fina nya novellserien utgiven av Novellix. Ambitionen är fyra noveller, fyra gånger per år. Snygga, behändiga och hyfsat billiga (29 kr på Adlibris). I min lokala bokhandel hade de skyltat böckerna med texten "Pixiböcker för vuxna".

De visade sig också vara god läsning. Unni Drougge, Jonas Karlsson, Jens Liljestrand och Maria Sveland är författarna i den första utgivningen. Bland kommande novellförfattare finns bl.a Johanna Thydell, Monika Fagerholm samt Jonas Hassen Khemiri.
De som stannar kvar är Svelands och Karlssons noveller, men jag måste ändå rekommendera dem alla.

Idag är min sista dag som folkhögskolebibliotekarie och därmed lämnar jag även den här bloggen. Tänker inte skriva något tårdrypande om kärleken till och alla åren på folkhögskola och i folkbildning. Ingenting om hjärtefrågan - skolbibliotekets existens! Inte heller om den eminenta föreningen BIFF - Biblioteket i folkhögskola och folkbildning och alla dess medlemmar. Inget om mitt roliga jobb på Pedagogiska Resurser som f ö fått en helt ny kostym. Ingenting om åren på den här bloggen och allt jag lärt mig av mina omvärldsbevakande bloggvänner. Tänker bara sluta här. Hejdå.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att du slutar, men lycka till! Hälsningar från Karina, Sundbybergs Folkhögskola

Anonym sa...

Lycka till! Folkbildarspridning pågår!

Katarina

Annika Hultén sa...

Lycka till Bodil! Det blir tomt utan dej! hälsar Annika