tisdagen den 29:e december 2009

Blåsippor och allmänbildning

Allmänbildning lär vara det viktigaste för status i Sverige. I alla fall om man får tro analysföretaget United minds som i fem år har undersökt hur vi svenskar ser på status. Det spelar ingen roll varifrån du har fått din kunskap / allmänbildning så här borde landets politiker kanske tänka till och satsa än mer på folkbildning och bibliotek. Inte lägga ner, strypa. 30-talets autodidakter återuppstår knappast men antalet reflekterande biblioteksbesökare kan bli fler.

F ö längtar jag efter vår, ser visserligen ett snöskimrande landskap genom fönstret men roar mig när mörkret faller på att via photoshop manipulera med blåsippor... Foto:cgg

2 kommentarer:

cissi sa...

mm du har helt rätt i det=) jag är jätteglad ju så klart att ja sträcker på mig. Roligt att du kommenterar min blogg. Har du lite jullov nu eller? hur var julen? / cissi

cgg sa...

Jo, folkhögskolan har bommat igen över helgen så det finns gott om tid för fritidsläsning. Har bl a hunnit med en pocketbok av Kallifatides - Mödrar och söner - plus en bok om Delblanc. Se till Cissi att du fyller på hyllan med Joyce Carol Oates. Skicka sen din nya e-postadress när du börjat i Örebro! Lycka till med fortsatta studier och välkommen att hälsa på Brunnsvik igen framöver. / cgg