fredag 4 september 2009

BIFFs hemliga sällskap...

Det regnar alltid i Brest. Just nu även i Bergslagen. Jag fäller upp mitt paraply och tänker på Claes Hylinger, författaren som är inbjuden till BIFFs höstmöte på Nordiska folkhögskolan 23 september, dan innan Bok & Bibliotek slår upp portarna i Göteborg.

Författaren Claes Hylinger och hans hemliga sällskap...

"...hur känner man igen en medlem av det hemliga sällskapet? - Tja, om det regnar till exempel, så ska ni se att han ofta har ett paraply som han fäller upp, eller också tar han på sig en regnrock. - Men det gör ju alla andra också! - Ja, sällskapet är mycket svårt att upptäcka – och samtidigt mycket lätt, som ni förstår. Men jag förstod inte."

Du har väl anmält dig till detta härliga möte - mejla
gudrun.ogstedt@nordiska.fhsk.se Ta chansen att träffa folkhögskolebibliotekarier från hela landet. En av årets höjdpunkter + en vitamininjektion i bistra budgettider!

4 kommentarer:

Rebecka sa...

Låter jättespännande! Ska du dit?

Vi ses på torsdag.

/Rebecka

christina garbergs-gunn sa...

Ja ska både försöka hinna med BIFFs hästmöte och någon dag på mässan. I höst kommer dessutom en ny bok ut av Claes Hylinger. Sätt upp på önskelistan!

christina garbergs-gunn sa...

... oj oj undrar vad Freud skulle säga om den felskrivningen. HÖSTmöte är ordet sa Bill. Just det sa Bull. / cgg ;-)

Rebecka sa...

Hahaha=)

Vad kul, jag och min syster funderar på att åka ner en dag på mässan för att få oss en skymt av Isabel Allende=)Skulle vara kul, får se om mna har tid och nån slant över så kanske vi kommer iväg=)

//Rebecka