lördag 21 februari 2009

SR c beta

Gammelmedierna ruskar på sej och försöker möta de yngre lyssnarna? Det är en tanke jag får när stjärnorna kommer rusande mot mej i min dator. SR C är radio men på ett annat sätt. Du behöver en dator för att få stjärnorna att rusa och se texterna spegelvända. Vad är då SR C? En radioscen, nya sätt att presentera och använda ljud och bild på webben. Olika teman blir sammanhållande för en yvig blandning av genrer, åldrar och tilltal. Så beskrivs det och så är de inkonsekventa också står det. Fastnar för ett program (fast det heter kanske inte så längre?) om en staty tillägnad Putin: Vladimir Putins gran. Inslaget är helt ok. Inser under tiden jag lyssnar och tittar på bilden att när det gäller statyer, för män av män, ja då verkar inga nymodigheter gälla.

2 kommentarer:

christina garbergs-gunn sa...

Kul med en nyfiken radioscen. Jag klickade mig fram till Ordning och oreda. Freud som spökar? / cgg ;-)

christina garbergs-gunn sa...

Bilden till inlägget liksom till det föregående kanske också kan kopplas till Freud? Vad var det nu Gert Z Nordström sa om kyrktorn? / cgg ;-)